Для мам і тат, що ведуть в садок малят


"Ваша власна поведінка -  найвирішальніша річ. Ви думаєте, що виховуєте
дитину тільки тоді, коли з нею розмовляєте , чи караєте її. Ви виховуєте її кожну
мить Вашого життя, навіть тоді, коли Вас немає вдома"
А.С.Макаренко

Любіть дитину не за те, що вона розумна чи красива, а лише за те, що вона Ваша рідна дитина.

Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мову. Цікавтесь її справами і проблемами.

Надавайте дитині самостійності в діях і прийнятті рішень.

Не відгороджуйте дитину від обов'язків і проблем. Вирішуйте всі справи разом із нею.

Слідкуйте за своєю зовнішністю. Дитина повинна пишатися Вами.

Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички і любов до праці.

Пам'ятайте, що дитина коли-небудь подорослішає. Готуйте її до майбутнього життя.

Ви - перший друг і порадник дитини.


"ЗАБОРОНЕНІ" ЗВЕРТАННЯ ДО ДИТИНИ:




Скільки разів тобі повторювати...

Я сказала - зроби...

Ти що, не розумієш?..

У всіх діти як діти, а ти...

За що мені така кара...

Не лізь, якщо не можеш зробити...

І в кого ти тільки такий взявся...

Невже тобі важко запам'ятати, що...

У моєї подруги дитина - просто ангел, а ти у мене...


ПОТРІБНІ ЗВЕРТАННЯ ДО ДИТИНИ:


Вирішимо все разом...

Як ти вважаєш...

Мій любий...

Це ти добре придумав(ла)...

Таке тільки ти міг придумати...

Я не сумніваюся, що ти в мене найрозумніший(ша)...

Я так вдячна долі, що ти в мене є...

Впевнена, що ти зможеш...

Я завжди знала, що моя дитина найкраща...



*********




 ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ
ДИТИНИ, 
яка вперше йде до дитячого садка

1. Сформуйте у себе позитивне ставлення до дитячого садка, налаштуйте себе на те, що дитині тут буде добре, її буде доглянуто, оточено увагою, вона отримає підтримку.

2. Уникайте будь-яких негативних розмов у сім'ї про дитячий садок у присутності дитини, оскільки вони можуть сформувати у неї негативне ставлення до відвідування дитячого садка.

3. Створіть спокійний, безконфліктний клімат у сім'ї.

4. Заздалегідь потурбуйтеся про те, щоб розпорядок дня дитини вдома був наближеним до розпорядку дня у дитячому садку (ранній підйом, час денного сну, прийоми їжі, прогулянки).

5. Ознайомтеся з режимом харчування та меню у дитячому садку.

6. Навчайте дитину їсти не перетерті страви, пити з чашки, привчайте тримати ложку.

7. Відучіть дитину від підгузків. Виховуйте у неї потребу проситися до туалету.

8. Учіть дитину впізнавати свої речіф: білизну, одяг, взуття, носовичок.

9. Учіть гратися іграшками. Скажімо, ляльку можна годувати, колисати, гойдати...

10. Привчайте дитину складати іграшки після гри.

11. Пограйтесь з дитиною вдома у дитячий садок з ляльками: погодуйте їх, почитайте їм казку, поведіть на прогулянку, покладіть спати.

12. Виховуйте у дитини позитивний настрій та бажання спілкуватися з іншими дітьми.

13. Тренуйте систему адаптаційних механізмів у дитини - привчайте її до ситуацій, в яких потрібно змінювати форми поведінки.

14. Підготуйте для малюка індивідуальні речі: взуття та одяг для групи, змінну білизну, чешки для музичних занять, носовичок.

15. Дайте дитині до дитячого садка улюблену іграшку.

16. Про стан дитини, про здоров'я вашого малюка повідомте медичну сестру дошкільного закладу  .


*******

Вам, шановні мами й тата, пропоную почитати.

Василь Сухомлинський

Народження егоїста

     Андрійко - один синок у мами й тата.
Милується мама з татом Андрійком - не намилуються.
Милуються Андрійком і дідусь із бабусею.
- Ти в нас найкрасивіший, - говорить мама.
- Ти в нас найрозумніший, - говорить тато.
- Ти в нас найщасливіший, - гворить бабуся.
- Ти в нас найталановитіший, - говорить дідусь.
    Відвели Андрійка до школи. Повела вчителька дітей у клас. Садовить за парти. Хотіла, було, посадити Андрійка за другу парту, але він зчинив такий галас, що вчителька одразу ж передумала й посадила хлопчика за першу парту.
    Почався перший урок. У класі - чотири вікна. У перше вікно заглядає мама - не натішиться, як Андрійко за партою сидить. У друге вікно заглядає тато - не натішиться, як Андрійко руку піднімає. У третє вікно заглядає бабуся - не натішиться, як Андрійко рота відкриває. У четверте вікно заглядає дідусь - не натішиться, як Андрійко до трьох рахує.
    Дивиться навколо себе Андрійко, і здається йому, що весь світ навколо нього, Андрійка, обертається. Зається йому, Андрійкові, що він - орел, а всі, хто навколо нього, - маленькі комашки. Їм, комашкам, по землі повзати, а йому, орлові, в небі ширяти.
    І ніхто поки що не думає, як орел цей з висоти небесної на землю впаде, себе покалічить та іншим горя завдасть.

Комірчина для дідуся

       Захворів Юрасиків дідусь, лежить і кашляє. Мати й тато мовчазні такі.
       Одного разу приходить Юрко з дитячого садка, бачит: закопує ато стовпи коло хати.
        - Що це ви будуєте, тату? - питає Юрко.
        - Комірчину до хати прибудовую. Дідусь житиме в комірчині...
        Юрко узяв маленьку лопатку, пішов на город, сів серед картоплиння й копає ямку.
        - Що це ти копаєш, Юрасику? - запитує батько.
        - Та землянку будую...
        - Навіщо тобі землянка?
        - А ви з мамою житимете в ній, коли псотарієте...


Людина з кам'яним серцем

      В однієї жінки народився син. Мати душі не чула у своїй дитині. Боялась, як би пилинка на нього не сіла, як би вітерець не подув.
      Найбільше непокоїло матір те, щоб її син не брав близько до серця горе, страждання, біль душі людей.
      Наблизилась смертна година дідуся - мати відвезла сина до сестри у сусіднє село. Привезла, коли дідуся поховали. Питає син:
   - Де ж дідусь?
   - Поїхав у гості, - відповідає мати.
      Побачив одного разу хлопчик, як сусідська дівчинка палець порізала. Мати одразу ж схопила сина за руку, відвела додому.
      Узимку син приніс дятла з пораненим крильцем, запитує, як допомогти пташці. Мати відібрала її, кудись занесла й сказала:
   - Пташку вже вилікували, вона жива-здорова, полетіла.
      Хлопчик ріс, а мати затуляла його від життя. Не знав він, що таке горе, страждання, біль, образа,смуток. Виріс хлопчик, став юнаком.
     Захворіла якось мати, злягла в ліжко. Послала мати сина до аптеки купити ліки.
     Пішов син до аптеки, дає записку, яку мати написала.
   - Ліки будуть готові  за п'ять хвилин, - каже аптекар.
   - Поки ви готуватимете ліки, - відповідає син, - я піду з хлопцями у футбола пограю.
   - Ти людина з кам'яним серцем, - прошепотів здивований аптекар.

*********
Тато з мамою посварились

      Тато з мамою ще вчора посварилися. Тато щось говорив мамі, а мама, схиливши голову, плакала. Потім мама вийшла з кімнати, а тато довго ходив із кутка в куток.
      Сьогодні, повернувшись з роботи, тато й мама не сіли обідати, як завжди, разом за стіл, не посадили поруч із собою маленьку Тіну. Спочатку сів обідати тато, потім - мама. Тато й мама окремо просили Тіну: сідай, доню, обідати... Але Тіні не хотілося їсти.
      Коли Тіна залишилась у кімнаті сама, до неї підходили  то мама, то тато й гладили по голівці, цілували. Але Тіні здавалося, що пестять вони її крадькома.
      Настав вечір. Мама сіла за стіл - читає книгу. Тато сів на канапу - теж читає книгу.
      Тіна вмостилася між татом і мамою. Вона взяла мамину руку, опустила її на канапу й поклала на таткову руку. І тої ж миті відчула, як і таткова, й мамина руки здригнулися. Мама немовби хотіла відірвати свою руку від таткової, але Тіна не пускала.
     У дитячих очах засяяла усмішка.
      Тато міцно стискав мамину руку.


*******




Тест для батьків

РІВЕНЬ ТРИВОЖНОСТІ ТА ПСИХІЧНОГО НАПРУЖЕННЯ ДИТИНИ
(за О.Захаровим)

Мета: визначити рівень тривожності та ознаки психічного напруження дитини.

№ з/п                               Запитання                                                          Так         Іноді         Ні
1.               Легко засмучується, багато переживає
2.               Часто плаче, скиглить, довго не може заспокоїтися.
3.               Вередує, дратується через дрібниці
4.               Часто ображається, не сприймає будь-яких зауважень
5.               Трапляються випадки агресії
6.               Заїкається
7.               Гризе нігті
8.               Смокче пальці
9.               Має поганий апетит
10.             Вживає їжу вибірково
11.             Важко засинає
12.             Спить неспокійно
13.             Неохоче прокидається
14.             Часто кліпає
15.             Неспокійні, імпульсивні рухи
16.             Не вміє зосередитись, швидко відволікається
17.             Намагається бути тихою
18.             Боїться темряви
19.             Відчуває свою неповноцінність

                 Інтерпретація результатів
         За кожну відповідь "так" отримуєте 2 бали, "іноді" - 1 бал, "ні" - 0 балів

                 Якщо ви отримали суму:
   28 - 42  - невроз, високмй рівень психоемоційного напруження;
   20 - 27  - невроз був чи буде найближчим часом;
   11 - 19  - нервовий розлад, середній рівень психоемоційного напруження;
     7 - 13  - низький рівень психічного напруження, дитині необхідна увага;
   До 7 балів - відхилення незначні й проявляються як вікові особливості розвитку дитини.

*******

                 


Немає коментарів:

Дописати коментар

        Поезія в моєму житті.     Інколи те, про що думаю виливається у віршованих стрічках. А ще, із задоволенням, пишу віршовані  вітання ...