Довіра - це надважливо.

            Почуття довіри, мабуть, одне з найважливіших у стосунках між людьми. А в нашій професії - це надважливо, особливо у взаємодії батьків та вихователів. Хочеться звернутись до всіх батьків: з відкритим серцем ідіть до людей, яким ви довіряєте найцінніше у своєму  житті: свою дитину. Адже ці люди несуть величезну відповідальність за життя та здоров'я кожного вихованця, а ще на них лежить обов'язок виховати добру, чесну, розумну людину, справжнього громадянина своєї країни. Тож, привівши свою дитину в дитячий садок, подаруйте вихователю посмішку і побажайте гарного дня. Адже не раз упродовж дня серце вихователя завмирає від непередбачуваних ситуацій, які виникають в дитячому колективі.
         Роздумуючи над цією темою, у мене народились такі рядки:

                                                       Знову ранок постукав в віконце,
Зустрічає садочок маляток.
Вихователь як лагідне сонце
Хоче всіх пригорнуть, обійняти.
Відчуває тепло його серця
кожен хлопчик і кожне дівчатко.
Йдіть батьки із садочка спокійно,
Знайте: буде дитина в порядку.
Ви, шановні батьки, довіряйте
Тим, хто дбає про вашу дитину.
Добрим словом їх завжди вітайте,
Адже цілі в них з вами єдині:
Щоб зростали щасливі малята,
Мали серце палке, небайдуже,
Знали, як треба вас шанувати
І любили свій край дуже-дуже.
Хай цвіте на обличчі усмішка,
Як заходите ви у садочок,
Прокладіть до душі вихователів
Найміцніший, надійний місточок.

                                                                Семінар-практикум в ЗДО
                                          "Формування  математичної та сенсорної компетенції
                                                           дошкільників засобами інновацій"

         Цей семінар відбувся в нашому закладі відповідно до річного плану. Вже другий рік вихователі закладу,  для набуття сенсорно-пізнавальної компетенції дітей, активно використовують палички  Кюїзенера, блоки Дьєнеша, ігри Воскобовича. В ході підготовки до семінару, я запропонувала кожному вихователю підготувати цікаві вправи та завдання з використанням даних технологій. Тому найцікавішим моментом семінару-практикуму була "Педагогічна реклама", де вихователі продемонстрували свої ідеї.
        Я дякую колегам за їх активність, небайдужість та бажаю невичерпної творчості і надалі.






                                                     Майстер-клас в нашому закладі

    10 жовтня , за планом міського управління освіти,  відбувся майстер-клас вихователя старшої групи Задорожньої Валентини Миколаївни для колег інших  закладів дошкільної освіти міста. Вихователь показала заняття з логіко-математичного розвитку за темою "Врятуй джунглі від астероїду".Воно проходило у формі квесту, що спонукало дітей до активності. В ході заняття вихователь використала палички Кюїзенера та блоки Дьєнеша. 
    Слід зауважити, що другий рік поспіль вихователі нашого закладу активно їх використовують. Вони вже переконалися в ефективності цих методик. Найвідраднішим результатом цього заходу стало те, що колеги з інших дитячих садків також зацікавились ними і вийшли з думкою про те, що будуть використовувати використовувати дані технології в своїй роботі. 
    Хочу наголосити, що при написанні річного плану в минулому році, я багато опрацювала фахової літератури, ознайомилась з досвідом роботи інших закладів та педагогів, зокрема. Якраз тоді і виникла ідея активно використати дані методики в освітньому процесі нашого закладу дошкільної освіти. Не можу сказати, що з самого початку педагоги підтримали цю ідею із захопленням. Та тісніше позайомившись з даними технологіями, вихователі захопились ними. Якраз з особливим ентузіазмом взялась за роботу з паличками Кюїзенера та блоками Дьєнеша Валентина Миколаївна. Відвідувати її заняття з дітьми - величезне задоволення
    Я підготувала невелику презентацію по використанню даних методик в нашому закладі. 
     Шкода, але є проблема по їх використанню, це їх висока вартість.



                                                                      Думки вголос
    Останнім часом в засобах масової інформації розповсюджується багато негативу про заклади дошкільної освіти. Мені, наприклад, дуже боляче це сприймати.  Я знаю як працює наш колектив, як ми дбаємо про дітей. Педагогів я завжди налаштовую на те, що вони мають завжди випромінювати тепло і добро. Я розумію, що інколи це не так легко. У кожного з нас бувають різні особисті проблеми, але діти ж в них не винні, тому інколи маєш бути актором, щоб заховати свої емоції. Ще з того часу, коли починала свою педагогічну діяльність (садок починав тоді працювати із 7.00), я зустрічала своїх вихованців в бадьорому настрої, з посмішкою. Тоді я думала, що мами і тата будуть спокійні, залишаючи дитину в садку на такого вихователя. 
     Я вважаю, що в ЗМІ мають бути і сюжети про позитивний досвід в дошкіллі. Звичайно, якщо є випадок, коли доросла людина дозволяє собі ображати дитину - це недопустимо. Таких горе-вихователів необхідно наказувати, а ще краще для них - поміняти місце роботи, але я впевнена, що в цій професії більшість людей добрих, чутливих, відповідальних. 
     Нещодавно на каналі "1+1" демонстрували серію сюжетів "Рецепти росту" про дошкільні заклади різних країн. Після того експерти обговорювали побачене та порівнювали з нашими садочками. Чесно кажучи, деякі коментарі мене вражали. Наприклад, коли говорили про те, що в садочку, куди ходить дитина, навчають пісень "совдепівських" як ось "Мишка косолапый по лесу идет..."  Інша мама, яка водить дитину зараз в садок в Польщі, розповідає про те, що їй маленькій колись та і її дитині в садку в Україні, погрожували, якщо дитина не спатиме, роздягнути і поставити перед усіма. Люди! Невже це таке є?! Хто працює там?! Якщо це дійсно є, то на гарматний порстріл таких людей не можна підпускати до дітей.
      Був сюжет про садок в Франції, як там змалечку привчають до мистецтва. А я знову ж таки про наш садок. Ми виховуємо моральні якості дітей на основі літературно-мистецької спадщини Обухівщини. У нас чудова колекція картин художниці-обухівчанки Параски Коломийко, серія картин за дитячими творами поета-земляка Андрія Малишка, написаних художницею-землячкою Ларисою Рябченко. Наші вихованці зустрічаються з поетесою Наталею Любиченко та вивчають її чудові вірші про добро, любов до Батьківщини. Наталя сама працювала колись в садочку, тому глибоко розуміє дитячу душу. Її вірші легко сприймаються та вивчаються дітьми. А ще в нас є прекрасна студія "Оберіг", де зібрана колекція рушників, предметів побуту українців минулих часів. Та й розміщений наш садок дуже вдало. Ми маємо можливість з нашими вихованцями відвідати краєзнавчий музей, садибу-музей А.С.Малишка, бібліотеку, школу. Та найцінніше, найважливіше те, що у нас зібрався колектив однодумців, які люблять дітей, бачать в кожному з них особистість і роблять все для того, щоб наші вихованці росли справжніми громадянами нашої Батьківщини.
Завітайте до нас і самі в цьому переконаєтесь.
       
       

Виховуємо небайдужих людей

      Дитинство наших вихованців припало на нелегкий для нашої країни час - час війни. На мою думку, він вимагає для занять з дітьми нової тематики. Тому у вихователя Чаплінської С.А. виникла ідея провести заняття з дітьми старшої групи за темою "Ти твориш добро, волонтер". Звичайно, цю ідею я підтримала та допомогла Світлані Анатоліївні в підготовці матеріалу. Ще з часів Майдану та початку війни на Сході нашої країни працівники нашого закладу включились у волонтерську діяльність, активно співпрацюючи з громадською організацією м.Обухів "Материнське серце". Зацікавлюючи дітей, Світлана Анатоліївна використала цікавий момент: до дітей прийшли Хортишко і Хортуся (хортинг-ляльки, з якими діти нашого ЗДО вже давно знайомі. Ці вузликові ляльки, виготовлені народною майстринею С.Біркіною, збирають народні скарби та людські чесноти). За задумом вихователя, вони принесли листа, якого написав лікар шпиталю, де лікуються поранені захисники, та попросив про допомогу. Адже лікують не тільки пігулки, а й добрі справи. Діти вирішили зробити для бійців подарунок власними руками. А також в групі започаткована "Книга добра", в якій будуть записуватися всі добрі справи, які робитимуть діти. Вихователь, в доступній формі, пояснила дітям поняття "волонтер". Упродовж всього заняття вражала увага та зосередженість дітей. Ми впевнені, що таке заняття залишиться в пам'яті дітей надовго, якщо не на все життя. Зернинки добра, посіяні на цьому занятті, обов'язково дадуть свої сходи.        Наш педагогічний колектив переконаний, що такі заняття дуже потрібні, в той же час, ми розуміємо велику відповідальність, подаючи дітям такі знання. Якою величезною мудрістю повинен володіти педагог, щоб не перступити межу. Адже грань між добром і злом, справедливістю і несправедливістю буває такою тонкою.     
       


Тож і собі, і всім колегам бажаю мудрості.
     Ділюся маленьким, але важливим для мене напрацюванням. У співавторстві з Оленою Острянською, кандидатом педагогічних наук, доцентом, старшим науковим співробітником лабораторії дошкільної освіти і виховання ІПВ НАПН України  та мною, написана стаття "Українські народні традиції, звичаї та обряди як чинники соціалізації дитини старшого дошкільного віку в театралізованій діяльності у ЗДО", яка опублікована в Матеріалах  Першої міжнародної науково-практичної конференції до дня заснування хортингу "Хортинг - національний бренд України у світі: олімпійські перспективи".



    3 жовтня в нашому закладі дошкільної освіти "Світлячок" відбувся регіональний семінар-практикум "Використання українських театралізованих ляльок як засобу формування соціально-комунікативних умінь у старших дошкільників у тріаді "вихователь-дитина-батьки". В ході семінару -практикуму з педагогами  було проведено майстер-клас з виготовлення народної ляльки, який чудово підготувала народна майстриня Світлана Іванівна Біркіна. Вона поділилася деякими секретами створення ляльки. Всі із захопленням включилися в роботу і мали чудовий результат - свою неповторну ляльку, яка буде оберегом родини.
    В ході семінару особливий акцент було поставлено на проблемі морального виховання  підростаючого покоління, виховання у нього людських чеснот: доброти, бажання допомагати іншим, поваги до старших, любові до оточуючого та ін. Саме про це , в першій частині семінару, говорили з дітьми  хортинг-ляльки Хортишко і Хортуся.
    Ідея хортинг-ляльок народилася в нашому закладі в ході проведення експериментально-дослідницької роботи під керівництвом Острянскої Олени Анатоліївни, старшого наукового співробітника лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України, кандидата педагогічних наук, доцента.
    Аналіз результатів експериментальної роботи переконує, що вагому роль у процесі формування у вихованців соціально-комунікативних умінь відіграє використання педагогами і батьками українських народних   традицій, звичаїв і обрядів, зокрема й ткатралізованих, як чинників соціалізації старших дошкільників.
     Слід зазначити, що в семінарі-практикумі прийняли участь завідувачі ЗДО, вихователі-методисти дошкільних закладів міста та батьки вихованців.
    Семінар пройшов в дружній та творчій атмосфері.






                                   Семінар-практикум для асистентів вихователів                                         та асистентів вчител...